همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مذاکرات با وزیر خارجه امریکا درباره طرح سپر دفاع موشکی امریکا در اروپا شکست خورد

سرگئی لاوروف روز جمعه اعلام کرد: مذاکرات با کاندولیزا رایس وزیر خارجه امریکا درباره طرح سپر دفاع موشکی امریکا در اروپا شکست خورد.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: لاوروف گفت در صورتی که سامانه دفاع موشکی امریکا در اروپای مرکزی مستقر شود،‌ روسیه به ناچار گام‌هایی را به منظور خنثی کردن تهدید ناشی از این سامانه اتخاذ خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو از واشنگتن می‌خواهد این طرح را متوقف کند.

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا نیز با رد دعوت روسیه برای متوقف کردن طرح ایجاد سپر دفاع ضد موشکی در اروپا گفت: به مذاکراتش با هم پیمانان لهستانی و جمهوری چک برای ایجاد سپر دفاع ضد موشکی در اروپا ادامه خواهد داد.

در همین حال ژنرال یوگنی بوژینسکی به خبرگزاری دولتی ریا نووستی گفت: مسکو در مناقشه با واشنگتن در خصوص سپر دفاع موشکی امریکا و تصمیم خود برای خروج از پیمان نیروهای متعارف اروپا عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس اداره معاهدات بین المللی وزارت دفاع روسیه افزود: ما از موضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد زیرا موضع ما خواه در خصوص سپر دفاع موشکی امریکا یا پیمان نیروهای متعارف اروپا کاملا روشن و شفاف است.

رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا نیز گفتگو با خبرنگاران گفت: من بر این موضوع تاکید دارم که سامانه دفاع ضد موشکی پیشنهادی، برضد روسیه نیست.
واشنگتن اکنون در حال مذاکره برای استقرار یک ایستگاه رادار در جمهوری چک و نیز ردیاب های موشکی در لهستان به منظور ایجاد سپری برای غرب دربرابر به اصطلاح تهدید ایران است

کد خبر 33789

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز